💕Ilmainen toimitus Suomessa PostNordin noutopistetilauksille 06.02. - 20.02.💕

Usein kysyttyä FAQ

1. Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?

- Kyllä, on. Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille ja käytämme ainostaan 

turvallisia maksutapoja- ja alustoja, jotka huolehtivat siitä, että kaikki tietosi ovat suojattu. 

2. Onko Yeppo suomalainen verkkokauppa?

- Yeppo ja Soonsoo on täysin suomalainen verkkokauppa (lukuunottamatta itse tuotteita tietysti). Varastomme ja konttorimme sijaitsevat Helsingissä ja Espoossa ja myymälämme Ratinassa (Tampere), Jumbossa (Vantaa) ja Triplassa (Helsinki).  

3. Miten pääsen Yeppon kivijalkakauppaan?

- Kivijalkakauppamme sijaitsevat Mall of Triplassa (Helsinki), Jumbossa (Vantaa) ja Ratinassa (Tampere).

Triplassa löydät Yeppo&Soonsoon 2. kerroksesta ravintola-alueen läheisyydessä.

Jumbossa 1. kerroksessa Monkia vastapäätä. 

Ratinassa sijaitsemme infopistettä vastapäätä toisessa kerroksessa. 

4. Ovatko kaikki Yeppossa ja Soonsoossa myytävät tuotteet aitoja?

- Kyllä. Tuotteiden laatu on meille todella tärkeää. Sisäänostamme tuotteemme suoraan brändeiltä (esim. Round Lab, Beauty Of Joseon, Cell Fusion C, Peripera, Laneige, Romand, Abib, Manyo, Goodal, Bbia & Eglips jne) tai suomalaisilta luottomaahantuojilta. Huolehdimme siitä, että ostoketju on mahdollisimman läpinäkyvä ja lyhyt, jolloin voimme varmistaa, että saat aina turvallisia ja tuoreita tuotteita. 

5. Miten ostan tuotteita Yeppolta edullisesti?

- Meidän kaupassa on paljon tapahtumia ja alennusmyyntejä, joten kannattaa pitää näitä silmällä. Lisäksi liittyessä sivullemme, saat -5% alennuskoodin, joka on voimassa normaalihintaisiin tuotteisiin. 

Kun luot tilin verkkokauppaamme, alat kerryttää pisteitä jokaisen ostoksen yhteydessä. Yksi € vastaa yhtä pistettä. Kannattaa siis olla aina sisäänkirjautuneena kauppaan, kun teet ostoksia. 

Pisteet voi myös vaihtaa €-arvoisiin tai %-arvoisiin kuponkeihin ja käyttää seuraavan ostoksen yhteydessä. 

6. Miten seuraan tilaustani?

- Parhaiten pääset seuraamaan tilaustasi OmaPosti -sovelluksesta tai kirjautumalla tilillesi ja tarkistamalla seurantakoodisi. Lähetämme seurantakoodin myös sähköpostiisi (tarkista roskaposti). 

7. Miksi seurannassa lukee, että lähetys on luovutettu, vaikka en ole hakenut pakettia?

- Lähetämme osan tilauksista kirjeenkokoisina lähetyksinä, jolloin tämä toimitetaan postiluukusta tai oviluukusta. Tarkistathan myös kirjelaatikkosi, mikäli sellainen on. Jos et silti löydä lähetystäsi, laitathan meille DM Instagramissa tai s-posti, niin tarkistamme tilauksesi tilan Postilta. Teemme Postille virallisen selvityspyynnön, jossa saattaa kestää jopa viikosta kaksi. 

8. Olen unohtanut hakea tilaustani Postista ja nyt se on lähetetty takaisin Yeppolle. Mitä teen?

- Ei hätää! Lähetämme tilauksesi sinulle takaisin heti, kun tämä on saapunut meille. Veloitamme tästä kuitenkin 4.99 euroa, sillä maksamme sen verran Postille uudesta lähetyksestä. 

9. Valitsin toimitustavaksi Pick Up. Milloin tilaukseni on valmis?

- Tilauksesi saattaa olla valmis jo 5 minuutin kuluttua! Siinä kestää yleensä enintään 2 vuorokautta riippuen tuotteiden saatavuudesta. Laitathan meille s-postia tai instagram dm, jos sinulla on kiire tilauksesi kanssa. Isojen alennusmyyntien aikana myös pick upeissa voi kestää hieman pidempään. Olethan kärsivällinen, sillä tiimimme tekee parhaansa, jotta saat tilauksesi mahdollisimman nopeasti. 

Viikonlopun aikana tehdyt tilaukset saatetaan pakata vasta seuraavana maanantaina. Huomioithan tämän tilausta tehdessäsi. 

 

10. Olen valinnut Pick Upin. Kuinka pitkään tilaustani säilytetään Yeppossa?

- Tilaustani säilytetään 14 päivää siitä hetkestä, kun olemme lähettäneet sinulle s-postia tilauksen valmistumisesta. 

11. Tilauksestani puuttui tuotteita/tilauksessani oli vääriä tuotteita. Mitä teen?

- Olemme hyvin pahoillamme, että meillä kävi moka. Kaikille tulee välillä oikosulkuja. Laita meille dm tai s-postia, jossa tilausnumerosi ja kuvaus tilauksesta/mitä siitä puuttui ja korjaamme tilanteen mahdollisimman nopeasti.

12. En pääse noutamaan Pick Up tilaustani itse, voiko joku noutaa sen puolestani?

- Luovutamme tilauksesi tilausvahvistusta vastaan, joten voit laittaa tilausvahvistuksen perheenjäsenellesi tai kaverille, niin luovutamme tilauksen hänelle.

13. Mikä on Yeppo verkkokaupan toimitusaika?

- Pakkaamme tilaukset aina kello 15 saakka eli kun teet tilauksesi ennen kello 15, ehtii se todennäköisesti lähteä Postin kanssa jo saman päivän aikana (huomioi, että alennusmyyntien aikana tämä on usein mahdotona) Etelä-Suomessa toimitusaika on 1-4 arkipäivää ja Pohjois-Suomessa 3-7 arkipäivää. Alennusmyynneissä saattaa kestää hieman enemmän. 

14. Olen tehnyt tilauksen, mutta tilaukseni ei ole vieläkään saapunut Postille. Onko jokin hätänä?

- Mikäli tilauksessasi ei ole ennakkotilaustuotteita, mutta se silti viipyy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin korjaamme asian mahdollisimman pian. Voi olla, että Posti on hakenut tilauksesi, mutta se ei ollut jostain syystä päässyt heillä hyllylle tai purettu kuormasta. Ole rohkea ja ota yhteyttä, löydämme tilauksesi nopeammin yhdessä! 

15. Olen tehnyt tilauksen, josta osa on ennakkotilaustuotteita. Milloin tilaukseni toimitetaan?

- Tilauksesi toimitetaan silloin, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat saapuneet varastollemme. Jos ennakkotilattu tuote on saapunut aikaisemmin kuin mitä olimme alunperin ilmoittaneet, saattaa se myös lähteä meiltä eteenpäin ilmoitettua aikaisemmin. 

 

16. Haluan, että tilaus, jossa on ennakkotilaustuotteita toimitetaan erikseen eli haluan saada muut tuotteet ensin. Voiko näin tehdä?

- Voit maksaa erilliset toimituskulut, niin lähetämme ensimmäisen osan tilauksesta ensin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa sinua neuvotaan paremmin juuri sinun tapauksesi kanssa. 

17. Mitä voin palauttaa?

- Voit palauttaa ainoastaan avaamattomia (sekä tuote että tuotteen pakkaus tulee olla avaamattomia) ja täysin käyttämättömiä tuotteita niiden alkuperäisissä pakkauksissa. Korvakoruja ja muita koruja ei voi palauttaa hygieniasyistä. 

18. Miten palautan tilaukseni?

- Kun haluat palauttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@yeppo.fi. Laitamme sinulle koodin, jolla pystyt palauttamaan lähetyksesi. Mikäli olet noutanut tilauksesi Yeppo kivijalkakaupasta, palautus on tehtävä Yeppo Triplaan. 

19. Milloin saan rahat palautuksesta?

- Saat rahat palautuksesta 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun olemme saaneet palautuksesi. Huomaa, että tavallisesta palautuksesta ( ei viallinen tuote) vähennämme toimituskulut 4.99 euroa. 

20. Miten kanta-asiakkuus toimii? 

-Tästä linkistä löydät kaikki kanta-asiakkuuteen liittyvät kysymykset ja vastaukset.

21. Miten syötän alennuskoodini? 

-Alennuskoodi syötetään kassalla sen jälkeen, kun tiedot ovat syötetty. Huom! Kommenttikohta ei ole alennuskoodia varten. 

22. Miksi joku tietty tuote on jatkuvasti loppu? Miksi tuote on ollut jo pitkään loppu? 

-Verkkosivulla näet usein loppuunmyytyjä tuotteita. Tämä johtuu siitä, että emme piilota tuotteita pois näkyvistä, vaikka nämä olisivat loppu. Uskomme, että se että näet kaikki vaihtoehdot auttaisi sinua tutustumaan valikoimaan paremmin ja tekemään oikean päätöksen. 

Osa tuotteista saattaa olla kuitenkin usein tai pitkään loppu. Usein loppuunmyyvät tuotteet saattavat olla bestsellereitä ja maahantuoja tai jopa valmistaja ei yksinkertaisesti pysty aina tarjoamaan meille riittävää määrää tuotetta. Yritämme sisäänostaa niitä varastoon riittävän iso määrä, mutta aina tämä ei onnistu, sillä tuotteita ei yksinkertaisesti ole. Mm covid ja logistiikkavaikeudet monella maahantuojalla ovat aiheuttaneet tälläisiä viivästyksiä viime aikoina. 

 

Pitkään loppuneet tuotteet johtuvat usein siitä, että joko tuotetta uudistetaan tai se ei ole saatavilla virallisella maahantuojalla. Me emme halua tilata tuotteita kuilta kuin luotettavilta maahantuojilta, mistä johtuen joudumme odottamaan seuraavaa erää. 

 

23. Käykö kauppakeskuslahjakortti myymälässänne?

-Tällä hetkellä Jumbo ja Triplan kauppakeskukset tarjoavat lahjakortteja. Nämä molemmat käyvät myös meidän myymälöissämme.  

24. En pääse kirjautumaan tililleni ja järjestelmä sanoo, että tiliäni ei löydy, minkä vuoksi en voi edes vaihtaa salasanaani. 

-Todennäköisesti et ole aktivoinut tiliäsi. Aktivoi tilisi sähköpostista, joka on lähetetty sinulle meiltä, silloin, kun ensimmäistä kertaa aloit luomaan tiliä ja teit ensimmäisen tilauksen. Mikäli et löydä sellaista sähköpostia katso myös roskaposti ja mikäli ei vieläkään löydy, laita meille dm tai sähköpostia osoitteeseen info@yeppo.fi, niin lähetämme aktivointilinkin sinulle uudestaan.  

25. Voinko kerätä pisteitä ReceiptHero tililleni myös maksaessani käteisellä? 

-ReceiptHeron tarkoitus on nopeuttaa asiointiasi myymälässämme ja turvata tietojesi turvallinen käyttö, minkä vuoksi emme käsittele enää asiakastietojasi millään tavalla myymälässä emmekä voi siten lisätä pisteitä manuaalisesti.