Usein kysyttyä FAQ

Alta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Tilauksen tekeminen verkkokaupassa

Alennuskoodi syötetään kassalla sen jälkeen, kun tiedot ovat syötetty. Huom! Kommenttikohta ei ole alennuskoodia varten. 

Löydät kaikki toimitusvaihtoehdot sekä Toimitukset ja palautukset -sivulta että kassalta.

Voit arvioida kassalla toimitushinnan syöttämällä kohdemaan sekä postinumerosi.

Toimitamme kaikkiin EU-maihin, pois lukien kohteet, joihin kuljetusyhtiöt eivät tällä hetkellä toimita.

Ahvenanmaalle tilausta tehdessä muista vaihtaa toimitustiedoissa maa/alue -kohtaan Ahvenanmaa, oletuksena on valittuna pelkkä Suomi.

Näet ajantasaiset toimitushinnat kuhunkin maahan kassalta tai toimitukset ja palautukset -sivultamme.

Järjestelmä sanoo, että tiliäni ei löydy, minkä vuoksi en voi edes vaihtaa salasanaani. Mitä teen?

Todennäköisesti et ole aktivoinut tiliäsi. Aktivoi tilisi sähköpostista, joka sinulle on lähetetty silloin, kun ensimmäistä kertaa loit tilin ja/tai teit ensimmäisen tilauksen.

Mikäli et löydä vahvistussähköpostia, tarkista myös roskaposti ja mikäli viestiä ei vieläkään löydy, laita meille Instagramissa yksityisviestiä tai sähköpostia osoitteeseen info@yeppo.fi, niin lähetämme aktivointilinkin sinulle uudestaan.

Kaupanpäällisiä laitamme jokaisen tilauksen mukana. Niiden määrä ja tyyppi vaihtelee kampanjoittain.

Pidätämme oikeuden toimittaa Yeppo & Soonsoon asettaman määrän kaupanpäällisiä kulloisenkin varaston tilanteen mukaan. Jos asiakas väärinkäyttää verkkokaupan tilaukselle automaattisesti lisättäviä kaupanpäällisiä, pidätämme oikeuden peruuttaa koko tilaus tai toimittaa vain oikeaksi katsomamme määrä.

Kun olet saanut tilausvahvistuksen, alkaa varastomme käsitellä tilaustasi välittömästi. Tästä syystä tilauksiin ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen kun olet viimeistellyt ostoprosessin ja saanut tilausvahvistuksen.

Tämä koskee myös noutopistemuutoksia, olethan siis tarkkana kun teet tilausta, että valitset varmasti noutopisteen joka on sinulle paras, sillä emme voi muuttaa niitä jälkikäteen. Emme voi vaikuttaa siihen, mikäli valittu noutopiste on täysi ja kuljetusyhtiön täytyy toimittaa paketti korvaavaan pisteeseen.

Tilauksen seuranta, vastaanottaminen ja ongelmatilanteet

Kun tilauksesi lähtee varastoltamme, saat vahvistusviestin, mistä löydät linkin tilauksen seurantaan.

Seurantatapahtumien päivittymisessä on usein viivettä, ja ensimmäiset tapahtumat kirjautuvat seurantaan näkyviin vasta vuorokauden kuluttua viestin saapumisesta.

Pääset myös seuraamaan tilaustasi kuljetusyhtiöiden omista seurantaportaaleista, kuten OmaPosti -sovelluksesta tai kirjautumalla Yeppon asiakastilillesi. Voit myös seurata tilaustasi lähetysviestissä löytyvällä seurantakoodilla kuljetusyhtiöiden omilla verkkosivuilla.

Jos et löydä lähetyksen vahvistusviestiä sähköpostistasi, muista tarkistaa myös roskaposti.

Lähetämme osan tilauksista kirjeenkokoisina lähetyksinä, jolloin tämä toimitetaan postiluukusta tai oviluukusta. Tarkistathan myös kirjelaatikkosi, mikäli sellainen on.

Jos et silti löydä lähetystäsi, laitathan meille sähköpostia info@yeppo.fi tai yksityisviesti Instagramissa, niin tarkistamme tilauksesi tilan. Teemme tarvittaessa kuljetusyhtiölle virallisen selvityspyynnön. Epäselvissä tilanteissa saattaa kuljetusyhtiöiden selvitysprosessissa kestää jopa viikko tai kaksi.

Ei hätää! Voimme lähettää tilauksesi sinulle uudelleen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Veloitamme uudelleenlähetyksestä kuitenkin uudet toimituskulut.

Mikäli tilauksesi lähetyksessä kestää poikkeuksellisen pitkään (yli 3 arkipäivää), otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@yeppo.fi, niin tarkistamme ja tarvittaessa korjaamme asian mahdollisimman pian. Huomioithan että viikoilla 10-11 on varastomme muuton viimeistelystä johtuen tilausten toimituksessa viivettä.

Toisinaan varastollamme voi olla ruuhkaa, jolloin keräilyaikamme ovat tavallista pidemmät. Tiedotamme tästä aina etusivullamme ja löydät ajantasaisen arvioidun tuotteiden keräilyajan myös tilausvahvistuksesta.

Jos olemme kuitenkin jo lähettäneet tilauksen varastoltamme, mutta tilauksen seuranta ei ole päivittynyt, voi olla, että kuljetusyhtiö on hakenut tilauksesi, mutta seurantaa ei ole aktivoitu tai pakettia purettu kuormasta. Ota yhteyttä, löydämme tilauksesi nopeammin yhdessä!

Olemme hyvin pahoillamme virheestämme! Laitathan meille aiheesta sähköpostia osoitteeseen info@yeppo.fi.

Lisää viestiisi tilausnumerosi ja kuvaus tilauksen virheestä tai puutteesta, ja korjaamme tilanteen mahdollisimman nopeasti.

Myymälänoudot Mall of Tripla - pois käytöstä toistaiseksi

Teknisistä syistä myymälänoudot Triplasta ovat toistaiseksi poistettu käytöstä.

Kehitämme myymäläsaatavuuden sekä verkkokaupan yhteyttä, ja toivottavasti saamme piakkoin myymälänoudot jälleen käyttöön.

Yeppo & Soonsoo

Myymälöitämme on jo seitsemän Suomessa ja yksi Tukholmassa! Löydät lähimmän myymäläsi myymäläsivulta.

Kyllä.

Sisäänostamme tuotteemme suoraan brändeiltä tai suomalaisilta luottomaahantuojilta. Huolehdimme siitä, että ostoketju on mahdollisimman läpinäkyvä ja lyhyt, jolloin voimme varmistaa, että saat aina turvallisia ja tuoreita tuotteita. 

Kyllä, on. Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille ja käytämme ainoastaan turvallisia maksutapoja- ja alustoja kuten Paytrail, Klarna ja PayPal, jotka huolehtivat siitä, että kaikki tietosi ovat suojattu.

Yeppo & Soonsoo on täysin suomalainen yritys ja verkkokauppa, lukuun ottamatta itse tuotteita tietysti. Myös varastomme sijaitsee Helsingissä.

Järjestämme sekä myymälöissä että verkkokaupassa paljon erilaisia kampanjoita, tapahtumia ja alennusmyyntejä, joten kannattaa pitää näitä silmällä. Lisäksi outlet -kategoriastamme löydät paljon poistuvia tai varastonkevennys tuotteita alehinnoin.

Liittymällä Yeppon uutiskirjeen tilaajaksi ja seuraamalla some-kanaviamme, saat tietää ensimmäisenä kampanjoistamme.

Lisäksi liittyessä kanta-asiakkaaksi joko verkkokaupassa tai myymälässä, saat alennuskoodin heti käyttöösi normaalihintaisiin tuotteisiin.

Verkkosivulla näet välillä loppuunmyytyjä tuotteita, jotta asiakkaamme pystyvät tutustumaan valikoimaan paremmin ja tekemään oikean ostopäätöksen.

Loppuunmyydyille tuotteille voit tilata sähköposti-ilmoituksen, kun tuotetta on jälleen saatavilla. Tämä ei koske outlet -osion tuotteita, jotka ovat poistomyynnissä eikä niitä enää ole tulossa valikoimaan lisää.

Osa tuotteista saattaa olla kuitenkin usein tai pitkään loppu. Usein loppuunmyyvät tuotteet saattavat olla bestsellereitä ja maahantuoja tai jopa valmistaja ei yksinkertaisesti pysty aina tarjoamaan meille riittävää määrää tuotetta. Yritämme sisäänostaa suosituimpia tuotteita varastoon riittävän ison määrän, mutta aina tämä ei onnistu.

Pitkään loppuneet tuotteet johtuvat usein siitä, että joko tuotetta uudistetaan tai se ei ole saatavilla virallisella maahantuojalla. Yeppo & Soonsoo tilaa tuotteita ainoastaan luotettavilta maahantuojilta, mistä johtuen joudumme välillä odottamaan seuraavaa erää pidempään.

Tällä hetkellä tarjoamme vain kokoaikaisia ja samalla vakituisia työtehtäviä, johtuen työn vaativuudesta. Löydät avoimet työpaikkamme täältä.

Meillä on toisinaan myös rajoitetusti TET-paikkoja tarjolla. Haluamme pystyä ohjaamaan sinua työelämääntutustumisessa kunnolla ja samalla tietysti palvella asiakkaitamme, minkä vuoksi emme aina pysty tarjoamaan TET-paikkaa. Kysy mahdollista TET-paikkaa suoraan myymälöistämme.

Palautukset

Saat rahat palautuksesta 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun olemme saaneet palautuksesi.

Huomaa, että tavallisesta palautuksesta (ei viallinen tuote) vähennämme palautuskulut sekä mahdolliset alkuperäiset toimituskulut. Lue lisää palautuskäytännöistä  Toimitukset ja palautukset -sivulta.

Avaamattomilla (myös pakkauksen tulee olla avaamaton) ja käyttämättömillä on 14 vrk palautusoikeus (pl. korut). Tutustu palautuskäytäntöihimme Toimitukset ja palautukset -sivulla.

Kun haluat palauttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@yeppo.fi. Laitamme sinulle palautuskoodin, jolla pystyt palauttamaan lähetyksesi. Mikäli olet noutanut tilauksesi Yeppon kivijalkakaupasta, palautus on tehtävä myymälään.

Kaikista postitse tehtävistä palautuksista veloitamme 6,99€ käsittelykulut. Tuotteet voi myös palauttaa maksutta mihin tahansa Yeppon myymälään. Mahdollisten palautuskulujen lisäksi veloitamme alkuperäiset toimituskulut, mikäli mahdollinen ilmaisen toimituksen raja ei täyty enää palautuksen jälkeen. Tämä pätee myös myymälöihin tehtäviin palautuksiin.

Muut kysymykset

Verkkokaupassamme ja myymälöissämme (pl. Oulun ja Ruotsin myymälät) on käytössä kanta-asiakasohjelma, jolla voit kerätä leimoja ja ansaita etuja.

Lue lisää linkin kautta.

Tällä hetkellä kanta-asiakasohjelmamme on saatavilla vielä vain Suomen myymälöissämme (pl. Oulun Godies x Yeppo & Soonsoo -myymälä).

ReceiptHeron tarkoitus on nopeuttaa asiointiasi myymälässämme ja turvata tietojesi turvallinen käyttö, minkä vuoksi emme käsittele enää asiakastietojasi millään tavalla myymälässä emmekä voi siten lisätä pisteitä manuaalisesti.

Tämän vuoksi pisteitä ei kerry, mikäli maksat ostoksesi käteisellä.

Tällä hetkellä Jumbo ja Triplan kauppakeskukset tarjoavat lahjakortteja. Nämä molemmat käyvät myös Yeppon myymälöissä.

Jos toivelistasi on tyhjä, vaikka tiedät tallentaneesi sinne tuotteita, varmista että olet kirjautunut sisään. Tarvittaessa tyhjennä selaimen välimuisti ja yritä uudelleen.