Vanliga frågor FAQ

Nedan hittar du svar på vanliga frågor.

Lägger en beställning i webbutiken

Rabattkoden skrivs in i kassan efter att informationen har matats in. Notera! Kommentarsektionen är inte för rabattkoden.

Du hittar alla leveransalternativ både på sidan Leveranser och returer och i kassan.

Du kan uppskatta leveranspriset i kassan genom att ange destinationslandet och ditt postnummer.

Vi skickar vart som helst i EU-regionen.

Vid beställning för Åland, kom ihåg att ändra land/region till Åland i leveransinformationen, endast Finland är valt som standard.

Du kan se de aktuella fraktpriserna för varje land i kassan eller på vår leverans och returer-sida.

Dessutom säger systemet att mitt konto inte kan hittas, så jag kan inte ens ändra mitt lösenord. Vad gör jag?

Du har förmodligen inte aktiverat ditt konto. Aktivera ditt konto från e-postmeddelandet som skickades till dig när du först skapade ett konto och/eller gjorde din första beställning.

Om du inte kan hitta bekräftelsemailet, kolla din spam också och om du fortfarande inte kan hitta meddelandet, skicka ett privat meddelande till oss på Instagram eller mejla oss på info@yepposoonsoo.com, så skickar vi dig aktiveringslänk igen.

Vi sätter butikschefer vid varje beställning. Deras antal och typ varierar från kampanj till kampanj.

Vi förbehåller oss rätten att förse Yeppo&Soonsoo med det antal skyltfönster som ställs in av den aktuella lagersituationen. Om kunden missbrukar de butikschefer som automatiskt läggs till i webbutiksbeställningen förbehåller vi oss rätten att annullera hela beställningen eller leverera endast det belopp som vi anser vara korrekt.

När du har fått orderbekräftelsen kommer vårt lager att börja behandla din beställning direkt. Av denna anledning kan ändringar inte göras i beställningar efter att du har slutfört köpprocessen och fått orderbekräftelsen.

Detta gäller även ändringar av hämtningsställen, så var försiktig när du gör din beställning att du väljer det hämtningsställe som är bäst för dig, eftersom vi inte kan ändra dem i efterhand. Vi kan inte påverka det om det valda uthämtningsstället är fullt och transportföretaget måste leverera paketet till ett ersättningsställe.

Orderspårning och problemsituationer

När din beställning lämnar vårt lager får du ett bekräftelsemeddelande, där du hittar en länk för att spåra beställningen.

Det är ofta en fördröjning när spårningshändelser uppdateras, och de första händelserna registreras i spårningen endast en dag efter att meddelandet kommer.

Du kan även spåra din beställning från transportföretagens egna spårningsportaler, såsom OmaPosti-applikationen eller genom att logga in på ditt Yeppo kundkonto. Du kan även spåra din beställning med spårningskoden som finns i fraktmeddelandet på transportföretagens egna hemsidor.

Om du inte kan hitta meddelandet om leveransbekräftelse i ditt e-postmeddelande, kom ihåg att kontrollera din skräppostmapp också.

Vi skickar en del av beställningarna i brevstorlek, i så fall levereras detta från brevlådan eller dörren. Kontrollera även din brevlåda, om du har en.

Om du fortfarande inte kan hitta din försändelse, skicka ett e-postmeddelande till info@yepposoonsoo.com eller ett privat meddelande på Instagram, så kontrollerar vi statusen för din beställning. Vid behov kommer vi att göra en officiell begäran om förtydligande till transportföretaget. I oklara situationer kan avvecklingsprocessen för transportföretag ta upp till en vecka eller två.

Inga problem! Vi skickar tillbaka din beställning till dig så snart den har nått oss. Vi kommer dock att ta ut nya leveranskostnader för detta, som uppstår från den nya leveransen av paketet.

Om din beställning tar exceptionellt lång tid att skicka (mer än 3 arbetsdagar), vänligen kontakta vår kundtjänst på info@yeppoaoonsoo.com, så kommer vi att kontrollera och vid behov rätta till ärendet så snart som möjligt.

Ibland kan vårt lager vara överfullt, så våra hämtningstider är längre än vanligt. Vi informerar dig alltid om detta på vår hemsida, och du kan även hitta den aktuella beräknade produkthämtningstiden i orderbekräftelsen.

Men om vi redan har skickat beställningen från vårt lager, men spårningen av beställningen inte har uppdaterats, kan det vara så att transportföretaget har hämtat din beställning, men spårningen har inte aktiverats eller paketet har lossats .

Vi beklagar vårt misstag! Skicka ett mail till info@yepposoonsoo.com eller ett privat meddelande på Instagram . Lägg till ditt beställningsnummer och en beskrivning av felet eller bristen i ditt meddelande till ditt meddelande, så åtgärdar vi situationen så snabbt som möjligt.

Hämtning i butik Mall of Tripla - ur funktion tills vidare

Av tekniska skäl har butikshämtningar från Tripla upphört tills vidare. Vi utvecklar kopplingen mellan butikstillgänglighet och näthandel, och förhoppningsvis snart kommer vi att kunna använda butikshämtningar igen.

Yeppo & Soonsoo

Vi har redan sju butiker, se din närmaste butik.

Ja.

Vi importerar våra produkter direkt från varumärken eller finländska kreditimportörer. Vi ser till att inköpskedjan är så transparent och kort som möjligt, så vi kan säkerställa att du alltid får säkra och fräscha produkter.

Ja, det är det. Vi lämnar inte ut din information till tredje part och vi använder endast säkra betalningsmetoder och plattformar som Paytrail, Klarna och PayPal, som säkerställer att all din information är skyddad.

Yeppo & Soonsoo är ett helt finskt företag och webbutik, förutom själva produkterna förstås. Vårt lager finns också i Helsingfors.

Vi anordnar en mängd olika kampanjer, event och reor både i butik och i webbutiken så dessa bör du hålla utkik. Dessutom hittar du i vår outletkategori många utgående eller lagersänkta produkter till rabatterade priser.

Genom att prenumerera på Yeppos nyhetsbrev och följa våra sociala mediekanaler blir du den första att veta om våra kampanjer.

Dessutom, när du går med som en lojal kund, antingen i webbutiken detta i affären, får du en rabattkod för normalprisprodukter direkt.

På hemsidan kommer du ibland att se slutsålda produkter, så att våra kunder kan lära känna utbudet bättre och fatta rätt köpbeslut.

För slutsålda produkter kan du beställa en mejlavisering när produkten är tillgänglig igen. Detta gäller inte produkter i outletsektionen, som är på utförsäljning och inte längre kommer att läggas till utbudet.

Vissa produkter kan dock vara slut i lager ofta eller under lång tid. Produkter som ofta säljs slut kan vara storsäljare och importören eller till och med tillverkaren kan helt enkelt inte alltid förse oss med en tillräcklig mängd av produkten. Vi försöker köpa in en tillräckligt stor mängd av de mest populära produkterna, men det är inte alltid möjligt.

Produkter som varit slut i lager under en längre tid beror ofta på att antingen förnyas produkten eller så är den inte tillgänglig hos den officiella importören. Yeppo & Soonsoo beställer bara produkter från pålitliga importörer, varför vi ibland får vänta längre på nästa parti.

För närvarande erbjuder vi endast heltidstjänster och samtidigt tillsvidareanställningar, på grund av arbetets krävande karaktär. Du hittar våra lediga tjänster härifrån.

Ibland har vi även begränsade TET-platser tillgängliga. Vi vill kunna vägleda dig ordentligt i att sätta dig in i arbetslivet och samtidigt givetvis betjäna våra kunder, varför vi inte alltid kan erbjuda en TET-plats. Fråga om en möjlig TET-plats direkt från våra butiker.

Returnerar

Du får pengarna för returen 14 dagar efter att vi har tagit emot din retur.

Observera att för en normal retur (inte en defekt produkt) drar vi av returkostnaderna och eventuell originalfrakt kostar. Läs mer om returpolicyer på sidan Leveranser och returer.

Oöppnade (förpackningen ska också vara oöppnad) och oanvända varor har 14 dagars returrätt (exkl. smycken). Kolla in vår returpolicy På sidan Leveranser och returer.

När du vill returnera din beställning, kontakta vår kundtjänst info@yepposoonsoo.com. Vi skickar dig en returkod med vilken du kan returnera din försändelse. Om du har hämtat ut din beställning från Yeppos tegelbutik måste du lämna tillbaka den till butiken.

För alla returer som görs via post debiterar vi 6,99 € hanteringskostnader. Produkter kan också returneras kostnadsfritt till vilken Yeppo-butik som helst. Utöver de eventuella returkostnaderna kommer vi att debitera de ursprungliga leveranskostnaderna om den eventuella gratisleveransgränsen inte längre uppfylls efter returen. Det gäller även returer till butik.

Andra frågor

I vår webbutik och i våra butiker (exklusive butiker i Uleåborg och Sverige) har vi ett lojalitetsprogram som låter dig samla frimärken och tjäna förmåner.

Läs mer via länken.

För tillfället finns vårt lojalitetsprogram endast tillgängligt i våra butiker i Finland (exkl. Godies x Yeppo & Soonsoo butik i Uleåborg).

ReceiptHeros syfte är att påskynda dina transaktioner i vår butik och att säkra en säker användning av din data, varför vi inte längre behandlar dina kunduppgifter på något sätt i butiken och därför inte kan lägga till poäng manuellt.

Av denna anledning samlas inga poäng om du betalar för ditt köp kontant.

För närvarande erbjuder köpcentra Jumbo och Tripla presentkort. Båda dessa går också till Yeppos butiker.

Jos toivelistasi on tyhjä, vaikka tiedät tallentaneesi sinne tuotteita, varmista että olet kirjautunut sisään. Tarvittaessa tyhjennä selaimen välimuisti ja yritä uudelleen.