Leverans och retur

Vi levererar över hela EU-regionen! Du kan se de alla aktuella leveranspriserna nedan och i kassan.

FRAKT 3,99€ - 4,99€ i Finland och 5,99€ (ca. 68kr) till Sverige
GRATIS FRAKT för beställningar över 45€ i Finland med Postnord och över 60€* (ca 680kr) till Sverige
BERÄKNAD LEVERANS 1-4 arbetsagar* beroende på destination

Leverans i Finland

Postnord 3,99 € - gratis för beställningar över 45 €*

Posti 4,99 € - 0,99 € för beställningar över 50 €*

Hemleverans 11,99 € - gratis för beställningar över 200 €*

*Efter rabatter

Observera att värdet på presentkorten inte överensstämmer med det lägsta beställningsbelopp som ger dig rätt till fri leverans. Det vill säga om du beställer både presentkort och produkter, se till att värdet på produkterna är mer än 45* euro, om du vill ha fri frakt för din beställning. Detta eftersom presentkort alltid levereras elektroniskt och inte är fysiska produkter.

Beställningar hämtas för närvarande och skickas från vårt lager inom 1-5 arbetsdagar på grund av det stora antalet beställningar.

Produkthämtningstid på vårt lager

Alla beställningar skickas från vårt lager normalt inom två arbetsdagar (mån-fre).

Majoriteten av de beställningar som skickas till huvudstadsregionen Åbo och Tammerfors, som når oss senast kl 21 på en vardag, levereras nästa vardag, om Posti väljs som transportföretag. Beställningar gjorda genom Postnord lämnar vårt lager samma arbetsdag om beställningen kommer innan kl 14.00.

*Under stora kampanjer, t.ex. Everything -21% och Black Friday, kan hämtningstiderna bli längre.

Beställ leveranstid

Fraktbolagets leveranstid till avhämtningsstället eller mottagarens adress beror på valt fraktbolag och leveranssätt.

  • Postnord vanligtvis 1-2 arbetsdagar.
  • Posti vanligtvis 1-2 arbetsdagar, i norra Finland vanligtvis 3-4 arbetsdagar.

Transporttidsuppskattningen beräknas från den dag leveransen lämnat vårt lager. Transportföretagen ansvarar för transportföretagens leveranstider.

Postnord: Spårning

Posti: Spårning eller OmaPosti-ansökan

Leverans till Sverige, Danmark, Lettland, Litauen och Estland

Postnord, DPD och Posti 5,99 € (ca 68 SEK) - Gratis för beställningar över 60 €* (ca 680 SEK).

Hemleverans 11,99 € (ca 135 SEK) - gratis vid beställningar över 200 €* (ca 2255 SEK).

*Efter rabatter

Observera att värdet på presentkorten inte överensstämmer med det lägsta beställningsbelopp som ger dig rätt till fri leverans. Det vill säga om du beställer både presentkort och produkter, se till att värdet på produkterna är mer än 45* euro, om du vill ha fri frakt för din beställning. Detta eftersom presentkort alltid levereras elektroniskt och inte är fysiska produkter.

Beställningar hämtas för närvarande och skickas från vårt lager inom 1-5 arbetsdagar på grund av det stora antalet beställningar.

Produkthämtningstid på vårt lager

Alla beställningar hämtas och skickas från vårt lager normalt inom två arbetsdagar* (måndag till fredag)!

*Under stora kampanjer, t.ex. Everything -21% och Black Friday, kan hämtningstiderna bli längre.

Beställ leveranstid

Fraktbolagets leveranstid till avhämtningsstället eller mottagarens adress beror på valt fraktbolag och leveranssätt.

  • Postnord / DPD vanligtvis 2-4 arbetsdagar.
  • Posti vanligtvis 2-7 arbetsdagar.

Transporttidsuppskattningen beräknas från den dag leveransen lämnat vårt lager. Transportföretagen ansvarar för transportföretagens leveranstider.

Postnord och DPD: Spårning

Posti: Spårning

Beställningar som levereras till EU-regionen inkluderar alla skatter och avgifter. Beställningar levereras med levererad tullbetald (DDP).

Leverans till EU-området

Tyskland

  • 6,99 € - gratis för beställningar över 60 €
  • Hemleverans 11,99 € - gratis för beställningar över 200 €

Polen

  • 9,99 € - gratis för beställningar över 100 €
  • Hemleverans 11,99 € - gratis för beställningar över 200 €

Holland, Luxemburg, Belgien

  • 12,80 € - gratis för beställningar över 60 €

Österrike, Tjeckien, Ungern, Italien, Irland, Portugal, Slovakien, Slovenien, Spanien, Frankrike, Storbritannien

  • 19,80 € - gratis för beställningar över 60 €

Övriga Europa* och Resten av världen*

  • 31,80 € - gratis för beställningar över 200 €

 

*Alla andra länder förutom att vi för närvarande inte levererar till följande länder: Afghanistan, Aruba, Bahamas, Bhutan, Brunei, El Salvador, Israel, Östtimor, Jemen, Laos, Libyen, Nicaragua, Nordkorea, Salomonöarna, Syrien, Tanzania , Trinidad, Tobago, Vitryssland och Ryssland.

Beställningsvärden efter rabatter.

Beställningar hämtas för närvarande och skickas från vårt lager inom 1-5 arbetsdagar på grund av det stora antalet beställningar.

Beställningshämtningstid på vårt lager

Alla beställningar hämtas och skickas från vårt lager inom två arbetsdagar* (måndag till fredag)!

*Under stora kampanjer, t.ex. Everything -21% och Black Friday, kan hämtningstiderna bli längre.

Leveranstid

Postnord / DPD 2-4 arbetsdagar i Norden och 2-6 arbetsdagar i Europa.

Posti leverans till Norden och Europa 2-7 arbetsdagar.

EU:s territorium

Beställningar som levereras till EU-regionen inkluderar alla skatter och avgifter. Beställningar levereras med levererad tullbetald (DDP).

Yeppo&Soonsoo-ordrar skickas alla från vårt lager i Finland.

Resten av världen (inte EU-regionen)

Mervärdesskatt (moms, moms) tillkommer på alla beställningar som levereras utanför EU.

Tullar och skatter tillkommer på beställningar som levereras utanför EU baserat på beställningens värde. Transportföretaget kommer inte att leverera beställningen förrän nödvändiga skatter och tullavgifter har betalats till den lokala tullen av kunden.

Alla beställningar utanför EU levereras som DDU (delivery duty unpaid) leveranser.

Retur i Finland

Om du vill returnera din beställning helt eller delvis måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit produkterna. Du kan göra en returanmälan genom att skicka ett e-postmeddelande till info@yepposoonsoo.com. Alternativt kan du returnera produkterna direkt till vår butik Yeppo & Soonsoo Mall of Tripla.

För alla returer som görs via post tar vi alltid ut en returkostnad på 6,99 €. Läs mer om returkostnader i nästa avsnitt.

Efter anmälan ska produkterna som ska returneras skickas eller levereras till vår Mall of Tripla butik utan dröjsmål, senast inom 14 dagar från returmeddelandet. Produkterna ska förpackas noggrant så att de inte skadas under transporten.

Byte och retur är möjligt när produkten är oöppnad (kosmetika och smink), oanvänd och i originalförpackning. Öppnade och använda produkter kan inte returneras. ​Av hälso- och hygienskäl gäller inte returrätten för smycken.

Om produkten har blivit osäljbar på grund av kundens användning eller drift är kunden ansvarig för produktens fulla värde och vi drar av produktens ursprungliga pris från det belopp som ska återbetalas.

Vi behandlar returer i ankomstordning, dock senast 7 dagar efter att produkterna returnerats till vårt lager. Vi skickar ett meddelande via e-post när returen har nått oss. Vi kommer att återbetala det återbetalningsbara beloppet inom 7 dagar från det att produkterna kommit till oss med den betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga köptransaktionen, om inte annat avtalats. Beroende på tjänsteleverantör är återbetalningsfördröjningen cirka 2 dagar. Du får alltid ett meddelande från betalningsförmedlaren och oss om att pengarna har kommit tillbaka.

Kostnaderna på 6,99 € dras alltid av från returbeloppet för produkter som returneras per post. Inga returkostnader tas ut för returer till butik..

De ursprungliga leveranskostnaderna för beställningen kommer också att dras av om värdet på beställningen har nått gränsen för fri leverans vid beställningstillfället, men efter returen kvalificerar inte värdet på beställningen för den valda gratisleveransen. Leveranskostnader dras av enligt den ursprungliga leveransmetod som använts.

Om t.ex. värdet på din beställning har överskridit gränsen på 45 euro och du har fått fri frakt via PostNord, men efter att ha returnerat produkterna uppfyller värdet på beställningen inte längre det erforderliga minimibeloppet på 45 euro för fri hämtning punktleverans, kommer priset för PostNords hämtställsleverans, det vill säga 4,89 € utöver returkostnaden på 6,99 €, att dras av från det belopp som ska returneras.

Om kunden returnerar belöningar som lösts in med lojalitetspoäng under beställningen, såsom en produkt, presentkort, rabattkod och rabatter i €, omvandlas de inte tillbaka till poäng efter returen, utan poängen och förmånerna räknas som använda. Det vill säga om du har använt till exempel ett presentkort som lösts in med poäng vid beställning, men du gör en retur, kommer presentkortet du använde inte att återföras till lojalitetskontot för att användas igen.

  

Kunden ska ta hänsyn till paketlagringstiderna vid utlämningsstället och leveranstiderna för hemleveranser. Om paketet inte hämtas ut inom lagringstiden, beställningen har levererats till fel adress (fel adress har angetts för beställningen) eller kunden har inte fått leveransankomstmeddelandet på grund av felaktigt inmatat telefonnummer, paketet kommer att returneras till avsändaren. Vi tar ut en leverans- och hanteringsavgift på 6,99 € för ej uthämtade försändelser.

 

Om du har fått en defekt produkt, vänligen meddela oss så snart som möjligt via e-post info@yepposoonsoo.com.

Återkommer Sverige och Europa

Om du vill returnera en av de produkter du beställt, kontakta vår kundtjänst på info@yepposoonsoo.com.

Kunden står för alla kostnader relaterade till returen. Fraktkostnaden för returen är densamma som fraktkostnaden för beställningen till det valda landet. Dessutom tar vi ut en normal returavgift på 6,99 €.

Om du har fått en defekt produkt, kontakta vår kundtjänst på info@yepposoonsoo.com.

Om paketet är skadat under transporten, kontakta fraktbolaget som levererade beställningen.

Observera att eventuell allergisk reaktion eller sensibilisering orsakad av användningen av produkten inte täcks av felansvar eller reklamationer. Alla produkter som säljs av Yeppo & Soonsoo är CPNP-godkända, vilket innebär att de uppfyller kraven i EU:s kosmetikalagstiftning.

Även om produkternas säkerhet är säkerställd, utesluter det fortfarande inte möjligheten för en individ konsumenten är allergisk eller känslig mot en ingrediens. Om du märker att produkten ger allergisymtom, rodnad eller andra symtom ska du omedelbart sluta använda den.