Leverans
Vi erbjuder flera olika leveransalternativ både i Finland och till de flesta europeiska länder.
I Finland erbjuder vi gratis utlämningsställe med PostNord när värdet på beställningen överstiger 45 euro efter rabatter. Gratis utlämningsställe är också tillgängligt via Posti, när värdet på beställningen efter rabatter är minst 50 euro. Gratis hemleverans är tillgänglig för beställningar över 200 euro efter eventuella rabatter.
Observera att värdet på presentkorten inte överensstämmer med det lägsta beställningsbelopp som ger dig rätt till gratis leverans. d.v.s. om du beställer både presentkort och produkter, så se till att värdet på produkterna är mer än 45 euro, om du vill ha fri frakt för din beställning. detta beror på att presentkort alltid levereras elektroniskt och inte är fysiska produkter.
Leverans i Finland
LEVERANS TILL AVHÄMTNINGSPUNKT Postnord, Posti |
HEMLEVERANS 2-7 arbetsdagar |
|
POSTNORD | 4,89 € Gratis för beställningar över €45* |
11,99 € Gratis för beställningar över €200* |
PLATSER | 4,99 € Gratis för beställningar över €50* |
11,99 € Gratis för beställningar över €200* |
UPS STANDARD 2-5 arbetsdagar |
11,99 € Gratis för beställningar över €200* |
|
UPS EXPRESS 1-2 arbetsdagar |
12,99 € Gratis för beställningar över €200* |
*efter rabatter
Leverans till avhämtningsstället
Vi debiterar inga fraktkostnader när minimivärdet på din beställning är mer än 45 euro efter eventuella rabatter (Postnord-leverans, Postis fri fraktgräns 50 euro). För beställningar under 45 € är Postnords leveranspris endast 4,89 € och Postis leveransavgift för beställningar under 50 € är 4,99 €. Vi skickar paketen samma eller nästa arbetsdag och de kommer inom 1-5 arbetsdagar (beställningsdag ingår ej), ofta även inom 1-3 arbetsdagar.
Hemleverans
Hemleverans är €11,99 och gratis för beställningar över €200.
Vi packar din beställning med kärlek och skickar vanligtvis din produkt nästa arbetsdag. Vi gör alltid vårt bästa för att du inte ska behöva vänta längre på din present till dig själv eller dina nära och kära. I Finland anländer försändelser vanligtvis inom 5 arbetsdagar efter beställningen och ibland även nästa arbetsdag.
För tillfället kan du välja mellan tre olika transportföretag:
Postnord: Spårning
Platser: Spårning eller OmaPosti-applikationen
POSTEN: Spårning
Leverans i Europa
HÄMTA PAKET Postnord, Posti |
HEMLEVERANS Postnord, Posti 2-7 arbetsdagar |
UPS STANDARD 2-5 arbetsdagar |
UPS EXPRESS 1-2 arbetsdagar |
|
FINLAND | 4,89-4,99 € Gratis för beställningar över 50 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
12,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
ESTLAND | 5,99 € Gratis för beställningar över 60 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
15,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
19,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
LETTLAND / LITAUEN | 5,99 € Gratis för beställningar över 60 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
29,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
SVERIGE / DANMARK | 5,99 € Gratis för beställningar över 60 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
15,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
TYSKLAND | 6,99 € Gratis för beställningar över 80 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
15,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
POLEN | 9,99 € Gratis för beställningar över 100 €* |
11,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
15,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
NORGE | 9,99 € Gratis för beställningar över 100 €* |
29,99 € Gratis för beställningar över 200 €* (Posti) |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
29,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
RESTEN AV EUROPA | 9,99 € Gratis för beställningar över 100 €* |
29,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
22,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
29,99 € Gratis för beställningar över 200 €* |
*Efter rabatt.
Återvända till Finland
Om du vill returnera din beställning eller delar av din beställning måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan göra detta genom att skicka ett mejl till eller direkt från vår butik i Yeppo/Soonsoo Mall of Tripla. Byte och retur är möjligt när produkten är oöppnad (kosmetika och smink), oanvänd och endast i originalförpackning. Öppnade och använda produkter kan inte returneras.
Tyvärr kan smycken inte returneras av hygienskäl.
Avgiften för returen är 6,99 €, när returen görs genom att skicka produkten med något av transportföretagen, t.ex. Posti. Denna avgift dras in från returen, eftersom vi även betalar den till Posti.
Efter att du har meddelat oss om returen ska produkterna levereras till oss (Posti) inom 14 dagar. Vi mailar dig när vi har fått din retur. Pengarna kommer att returneras inom 7 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur.
Observera även att priser som löses in med poäng som produkter, presentkort, rabattkoder och rabatter i € inte längre omvandlas till poäng, utan räknas som använda.
Klagomål
Om du har fått en defekt produkt, vänligen meddela oss så snart som möjligt via e-post info@yeppo.fi. Byte och retur av en defekt produkt är gratis för dig. Om du behöver hjälp med att returnera beställningen, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Försändelsen hämtas ej (gäller ej Tripla hämtningsordrar)
Om du har glömt att hämta ut din beställning har beställningen levererats till fel adress (felaktig adress angiven vid beställning) eller telefonnumret har angetts felaktigt, vilket gör att ankomstmeddelandet inte har mottagits och beställningen returneras till vårt lager måste vi tyvärr ta ut leverans- och hanteringsavgiften för beställningen, vilket är 6,99 €.
Returen kommer att behandlas inom sju dagar vid ankomsten av beställningen tillbaka till vårt lager. Observera att den dag som visas i spårningen inte är samma dag som dagen då vi får tillbaka din beställning, utan dagen då det beslutas att skicka tillbaka beställningen vid uthämtningsstället. Efter att vi har behandlat returen tar det cirka två arbetsdagar innan pengarna kommer in på ditt konto. Du får alltid ett meddelande från betalningsförmedlaren och oss om att pengarna har kommit tillbaka.
Eftersom vi inte får någon inkomstinformation om retur av försändelsen och försändelsen kan komma att gå vilse, vänligen kontakta oss närhelst du har märkt att försändelsen har returnerats eller är på väg att returneras.
Observera även att priser som löses in med poäng som produkter, presentkort, rabattkoder och rabatter i € inte längre omvandlas till poäng, utan räknas som använda.
Så var försiktig när du fyller i din beställningsinformation och när du får din beställnings ankomstmeddelande. Observera att Posti tar ut en separat avgift för att utöka lagringen. Så vänligen hämta din beställning inom 7 dagar efter ankomstmeddelandet.